TAXATIES
Voordat we naar u toekomen voor de opname van een taxatie stellen
wij u de vraag waarvoor u de taxatie nodig heeft, dit is van groot belang.
Zo kunt u een taxatierapport nodig hebben voor:
* een aankoopbeslissing;
* een verkoopbeslissing;
* een hypothecaire geldlening;
* het vaststellen van het te verzekeren bedrag;
* een belastingaangifte of een bezwaarschrift;
* een boedelscheiding (nalatenschap of echtscheiding) etc..
Om tot een waarde te komen zijn er veel verschillende gegevens nodig zoals:
* kadastrale gegevens en inzicht in het eigendomsbewijs;
* informatie inzake het perceel: gemeentelijke en provinciale informatie, zoals het bestemmingsplan.
Vergelijkend onderzoek met andere objecten in de plaats, wijk en omgeving wordt uiteraard ook gedaan.
Specifiek over het huis willen we onder andere informatie over de bouwaard, de kwaliteit gebruikte materialen, het bouwjaar, verbouwingen, de inhoud, de perceelgrootte en de onderhoudstoestand.
Al deze gegevens bij elkaar geven ons een goed inzicht van de waarde van de onroerende zaak op het moment van taxeren. U ontvangt dan digitaal ons taxatierapport.
Wat zijn de kosten taxatierapport per 01-01-2023 nieuwe rapport:
Taxatierapport (standaard) voor woning of appartement *: € 786,50 (incl. BTW)
*) mits alle Vereniging van Eigenaars-documenten m.b.t. appartement zijn aangeleverd zijn door opdrachtgever
OF taxatierapport met nieuwbouw, verbouwing, bijzonder beheer, etc**: € 847,00 (incl. BTW)
**) mits verbouwspecificatie en bouwtekeningen aangeleverd zijn door opdrachtgever
+Juridisch onderzoek (o.a. Kadasterrecherche, bestemming): € 36,30 (incl. BTW)
+ Validatiekosten NWWI: € 52,00 (incl. BTW)
N.B.: extra Administratiekosten opvragen V.v.E.-documenten bij appartementen/garageboxen:
€ 60,50 (incl. BTW)